خرمای دانه ای موجب کبودی زیر چشم می گردد

خرمای دانه ای و بدون هسته اغلب به صورت کامل سرو می‌شود، اما می‌توان آن‌ها را با مواد غذایی دیگر مانند کره‌های مغزی یا دانه‌ها پر کرد.

خرما به طور طبیعی شیرین است، همچنین ممکن است برای شیرین کردن دستور العمل های مورد علاقه شما مانند توپ های انرژی، بارها و بلغور جو دوسر استفاده شود.

خرما

از آنجایی که خرما جویدنی است، ممکن است خطر خفگی برای کودکان خردسال باشد. برای نوزادان و کودکان نوپا، خرما بدون هسته بخرید.

1️. برای سن 1 سال به 1/8 برش دهید (و دانه ها و آجیل ها را آسیاب کنید. اندازه انگشت صورتی را در نظر بگیرید.

2️. یک چهارم (و دانه ها و آجیل ها را خرد کنید) برای سن 2 سال

3️. نصف (یا تکه های آجیل خرد شده) برای سن 3 سال

4️. اکثر بچه ها در سن 4 سالگی یا بعد از آن از خوردن غذاهای اصلاح نشده خوب هستند

یکی دیگر از مواردی که باید در هنگام سرو غذاهای جدید برای افرادی که غذا می خورند به خاطر بسپارید این است که بخش های کوچک را که وعده های کوچک و به اندازه نخود هستند ارائه دهید. وعده های کوچک نسبت به وعده های بزرگتر برای کودکان کمتر ترسناک است. شاید اگر صفیه به جای خرمای کامل، یک قطعه کوچک و خرد شده از یک خرما را در خود داشت، در رستوران تا این حد ناراحت نمی شد. او حتی ممکن است تمایل داشته باشد که یک قطعه را امتحان کند.

به‌علاوه، هنگام سرو غذاخوری‌های شلوغ (و همه بچه‌ها) توصیه می‌کنیم از فشار آوردن به آنها برای خوردن غذا خودداری کنید. در حالی که با نیت خوبی انجام می شود، تحت فشار قرار دادن بچه ها به احتمال زیاد نتیجه معکوس خواهد داشت.

حتی ممکن است کودک به یک غذاخور انتخابی تبدیل شود. در اینجا چند نمونه از آنچه کودکان تحت فشار ممکن است شبیه به نظر بیایند آورده شده است:

“صفیا، بی ادب نباش. باید غذایی را که برای شما سرو شده است امتحان کنید.»

می‌دانم که می‌خواهید بعداً دسر را بخورید، اما ابتدا باید آنچه را که در بشقابتان است بخورید.»

“یکی وقت گذاشت تا این غذای خوشمزه را برای شما درست کند. حداقل می توانید آن را امتحان کنید.»

برداشتن فشار از این موقعیت می تواند به صفیه کمک کند تا زمانی که آماده است، خرما را امتحان کند.

مطالب مرتبط: راهنمای غذاخوردن دقیق ما را دریافت کنید – از استرس تا موفقیت: 4 راه برای کمک به کودکتان برای اینکه بهتر غذا بخورد بدون اینکه ذهنتان را از دست بدهد.