خرما زاهدی عمده باعث تصادف زنجیره ای در کرمان شد

خرما زاهدی عمده همچنین ممکن است فواید ضد پیری داشته باشد. آنها ممکن است از تجمع ملانین در بدن شما جلوگیری کنند که در غیر این صورت ممکن است منجر به مشکلات پوستی شود. با این حال، تحقیقات مشخص در این زمینه وجود ندارد.

می دانیم که هورمون ها نقش مهمی در پیری و ظاهر پوست دارند. عصاره هسته خرما دارای فیتوهورمون هایی است که اثرات ضد پیری قابل توجهی از خود نشان می دهد. عصاره ممکن است به مبارزه با چین و چروک نیز کمک کند
اگر خیلی لاغر هستید و می خواهید چند کیلو اضافه کنید، می توانید خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. در مطالعه‌ای که روی بره‌ها انجام شد، افزایش وزن (تا 30 درصد) به دنبال مصرف دانه‌های خرما مشاهده شد.

خرما

با این حال، تحقیقات بیشتری برای درک اثرات مشابه در انسان مورد نیاز است. خرما سرشار از پتاسیم است. این ماده معدنی به مدیریت فشار خون بالا کمک می کند.

یک عدد خرمای مدجول حاوی حدود 167 میلی گرم پتاسیم است. این مقدار در مقایسه با سایر میوه ها نسبتاً زیاد است. عدم مصرف پتاسیم کافی نیز ممکن است منجر به سنگ کلیه شود، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک این مکانیسم مورد نیاز است.

فیبر همچنین سطح قند خون را تثبیت می کند. همچنین اثرات سدیم در رژیم غذایی شما را متعادل می کند و این ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

منیزیم موجود در میوه ماهیچه های قلب و عروق خونی را شل می کند و در نتیجه فشار خون را کاهش می دهد. برای رسیدن به نتایج بیشتر در این زمینه به مطالعات بیشتری نیاز است
یک مشت خرما در روز ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشد. خرما می تواند با رادیکال های آزاد مبارزه کند و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

شواهد حکایتی نشان می دهد که آنتی اکسیدان های موجود در خرما ممکن است از تصلب شرایین جلوگیری کند. این آنتی اکسیدان ها همچنین ممکن است حذف کلسترول را از سلول های سرخرگ تحریک کنند.