ترکیب نمک و مواد مختلف از دیدگاه علم

بنابراین چگونه این به مشاوره در سطح فردی تبدیل می شود؟ شواهد زیادی از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده وجود ندارد. با این حال، برای حمایت از اثرات مفید بالقوه کاهش مصرف نمک در افراد پرخطر، یک کارآزمایی تصادفی خوشه‌ای و کورکور نشده اخیر با مشارکت افراد از 600 روستا در روستاهای چین نشان داد که استفاده از یک جایگزین نمک (75٪ کلرید سدیم) و 25 درصد کلرید پتاسیم در مقایسه با نمک صورتی طبیعی) تأثیر قابل توجهی بر میزان سکته مغزی، حوادث قلبی عروقی عمده و مرگ به هر علتی در افراد پرخطر با سابقه سکته مغزی یا افراد بالای 60 سال داشت فشار خون بالا داشت.

برخی توصیه های بهداشتی ساده هستند. نه الکل و نه تنباکو برای بقا ضروری نیست و اثرات مضر این مواد به خوبی ثابت شده است. با این حال، در مورد اکثر اجزای رژیم غذایی، سطح بهینه ای وجود دارد که برای نمک دریایی ایرانی و همچنین بسیاری از مواد دیگر اعمال می شود.

شواهدی مبنی بر کاهش سطوح فردی بسیار کمتر از مصرف فعلی، در صورت رعایت دستورالعمل‌های فعلی، تقریباً وجود ندارد و می‌تواند در برخی افراد آسیب ایجاد کند.

تاکنون، آنچه شواهد جمعی در مورد نمک نشان می‌دهد این است که افراد سالمی که سطوح طبیعی نمک معمولی را مصرف می‌کنند، نیازی به نگرانی زیادی در مورد مصرف نمک خود ندارند.

در عوض، برای متعادل کردن اثرات بالقوه مضر نمک تصفیه شده خوراکی، و به دلایل دیگر، رژیم غذایی غنی از میوه و سبزیجات باید در اولویت افراد و همچنین جمعیت باشد.

احتمالاً به افراد در معرض خطر با مصرف زیاد نمک توصیه می شود که نمک را کاهش دهند و عدم افزودن نمک اضافی به غذاهای آماده یکی از راه های رسیدن به این هدف است. با این حال، در سطح فردی، محدوده مصرف بهینه نمک یا نقطه شیرین باید تعیین شود.

با این حال، در سطح جمعیت، دلیلی برای رضایت از مصرف نمک سیاه خوراکی وجود ندارد. بین مصرف نمک و سطح فشار خون جمعیت یک ارتباط کاملاً ثابت وجود دارد.

آگاهی عمومی در مورد نمک باید افزایش یابد، اما شاید نه به شکل توصیه هایی در مورد سطوح هدفی که دستیابی به آنها بعید است و در برخی مضر است.

فشار خون یکی از عوامل تعیین کننده اصلی بیماری های قلبی عروقی است، با بخش قابل انتساب جمعیت بیش از 20٪ و یک سوم از سکته های مغزی به این عامل نسبت داده می شود.

  • منابع:
  1. Salt: the sweet spot?
  • تبلیغات:
  1. چگونه در ایتالیا امید به زندگی را توانستند افزایش دهند!
  2. رویت اژدهایی که درون اقیانوس آرام زندگی می کند!
  3. چرم که می تواند گوسفند را زنده کند
  4. آیا می دانستید اولین شعر نیما با نام برنج شمال سروده شد!