بادمجان امروز در مشهد معجزه ای برای رسیدن به زیبایی

Baingan Bharta یک غذای هندی است که با استفاده از بادمجان همراه با سبزیجات دیگری مانند گوجه فرنگی و پیاز درست می شود. مخلوطی از ادویه جات ترشی جات به هم زده می شود تا عطر و طعم آن ایجاد شود و سپس به صورت گرم همراه با چاپاتیس و کشک سرو می شود.

اما علاوه بر طعم لذیذ آن، دلایل زیادی برای خوردن آن وجود دارد.

طبق یک مطالعه، خوردن یک بادمجان پخته شده (یا برنجال) می تواند خطر ابتلا به سطوح LDL و بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد.

بادمجان امروز در مشهد با توحه به کیفیت بالایی که دارد از فروش بسیاری برخوردار است.

بادمجان

این سبزی ساده سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند هضم را بهبود بخشد، سطح قند خون را کاهش دهد و از بیماری های قلبی عروقی جلوگیری کند.

5 مزیت سلامتی باینگان بهارتا
قلب سالم
بادمجان برای سلامت قلب مفید است

بادمجان ها سرشار از فیبر، ویتامین C، پتاسیم، ویتامین B-6 و سایر آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند از بیماری های قلبی عروقی پیشگیری کنند و قلب شما را ایمن نگه دارند.

یک مطالعه همچنین نشان می دهد که بادمجان می تواند سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید را کاهش دهد، که علت اصلی بیماری های قلب است.

خواص ضد سرطانی
فواید بادمجان برای سلامتی دو

محققان پیشنهاد می‌کنند که بادمجان‌ها سرشار از سولاسودین رامنوسیل گلیکوزید (SRGs) هستند، ترکیبی که می‌تواند رشد سلول‌های سرطانی را متوقف کرده و خطر عود برخی سرطان‌ها را کاهش دهد.

عالی برای کلسترول
بادمجان فواید سلامتی سطح کلسترول

بادمجان حاوی غلظت بالایی از اسید کلروژنیک است، یک آنتی اکسیدان اولیه که برای کاهش کلسترول LDL و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی شناخته شده است. همچنین سرشار از فیبر است که می تواند برای سطح کلسترول مفید باشد.

به گفته USDA، یک فنجان بادمجان پخته می تواند حدود 2.4 گرم فیبر به شما بدهد و سطح کلسترول را کنترل کند.

از دست ندهید: چیپس موز را دوست دارید؟ فواید و معایب خوردن روزانه آنها را بررسی کنید!

ویدیوی توصیه شده

مناسب دیابت
بادمجان برای افراد مبتلا به دیابت عالی است زیرا سرشار از فیبر، پلی فنول و کالری کم است! مشخص شده است که مصرف غذاهای غنی از پلی فنل ها می تواند جذب قند را کاهش داده و ترشح انسولین را افزایش دهد که به نوبه خود باعث کنترل قند خون می شود.

هضم غذا را بهبود می بخشد
بادمجان فواید سلامتی یکی

محققان پیشنهاد می‌کنند که خوردن بادنگان بهارتا یا هر غذای بادمجان دیگری می‌تواند هضم غذا را بهبود بخشد و مشکلاتی مانند نفخ، بیماری التهابی روده، یبوست را از بین ببرد.